Den bedste undervognsbehandling og rustbeskyttelse

PAVA gør det nemt at finde den rustbeskyttelse og undervognsbehandling, der passer bedst til din bil og dens behov.

Der er ingen biler der bliver produceret til det danske klima – eller de nordiske markeder. Derfor er det vigtigt at rustbeskytte sin bil. Derudover kan det nævnes at det er vigtigt fordi:

Din bil kan klare det danske klima
Undgå rustangreb
Få ekstra lyddæmpning
Færre reparationsomkostninger
Bedre byttepris.

Der er ikke nogle biler der er produceret til de danske veje og det danske klima. I og med at det danske klima er i blandt verdens mest korrosive, det betyder, at der er fugtighed i bilens karrosseri hele året rundt – derfor udsættes din bil for rustangreb allerede i bilens første år. Derudover har vi en høj luftfugtighed året rundt. Derudover gør store temperatursving at der dannes fugt i bilens hulrum (hvorfor det også er vigtigt dette blive gjort ordentligt, oftest noget man ikke får hvis man giver 50% af prisen for en undervognsbehandling). Ydermere har vi jo også vejsalt i perioder i vinterhalvåret, som en undervognsbehandling også beskytter imod. Grunden til at vejsalt hjælper rusten på vej, er at jern ruser når det angrebes af vand og ilt – disse angreb forstærkes af den salt som er i luften og som i på de danske veje for at forhindre is på vejene. Dermed er salt med til at fremskynde rustprocessen. Derfor er det meget vigtigt at forsegle stederne hvor fugt, ilt og salt trænger ind og forvolder skade.

Skal det være en PAVA Special behandling, en PAVA Komplet behandling eller en PAVA Vedligeholdelses behandling? Kontakt dit PAVA Center og få en snak med én af vores professionelle rustbeskyttere. Vi rådgiver og hjælper dig gerne til at få det bedste resultat af en undervognsbehandling / rustbeskyttelse.



Vores undervognsbehandlinger

Komplet behandling

Grundig og effektiv PAVA Rustbeskyttelse af undervogn, hjulkasser, hulrum og døre. Denne behandlingstype er ideel til biler op til 36 måneder samt til genbehandling, ved en periode på mere end 3 år fra sidste PAVA undervognsbehandling eller ved meget slid.
Læs mere

Vedligeholdelses behandling

En effektiv PAVA Rustbeskyttelse af din bils undervogn, hulrum og inderskærme. Behandlingen er skræddersyet til bilen, der tidligere er blevet rustbeskyttet gentagne gange inden for en 2-3 årig periode med begrænset kilometerantal, og som fremstår i god, vedligeholdt stand.
Læs mere

Special behandling

Denne PAVA Rustbeskyttelsesbehandling er udviklet til førstegangsbeskyttelse af biler i alderen 37-60 måneder samt til biler med meget overfladerust. Vi anbefaler den samtidig til biler, hvor der tidligere er påsprøjtet rustbeskyttelsesmateriale eller PVC.
Læs mere

Hvornår skal man rustbeskytte?

Det er mest effektivt hvis man får gjort det ved nyere biler; men det er aldrig for sent at rustbeskytte sin bil. Hvis bilen er brugt bør man rådføre sig med os, kontakt os her, så vil vi være behjælpelige med vejledning om hvilken behandlingstype der er bedst. Glem dog ikke at det altid vil kunne betale sig at få en effektiv rustbeskyttelse – da det uden tvivl vil forlænge bilens levetid.

Selvom de fleste bilfabrikker giver mange års rustgaranti, så gælder det kun imod gennemtæring indefra på karosseriet, det vil så sige, at der skal være hul i pladen, før skaden er omfattet af garantien. Derfor omfatter garantien ikke rust ved bundkar, bremserør, og øvrige mekaniske dele i bilens undervogn og rustangreb udefra.

Uanset alder og stand har vi altid en undervognsbehandling der passer til netop din bil.


Hvordan foregår en rustbehandling hos Slagelse Pava Center?

Beskyttelse

Vi sørger for at bilens interiør, rat, måtter, sæder og baggagerum pakkes ind så intet bliver snavset til af det sorte.

Afmontering

Hjul og inderskærme afmonteres efter individuelle behov (dette afhænger af bilmærke)

Undervognsrens

Vi renser bilens undervogn med luft og i nogen tilfælde bruger vi også vand for at rengøre bilens bund.

Kontrol af undervogn

Undervognen efterkontrolleres for gennemtæring. Hvis vi konstarerer gennemtæring stopper vi behandling og kontakter bilens ejer.

Tørring

Bilen varmtlufttørres.

Beskyttelse af lak

Alle lakerede flader påføres beskyttelsesfilm, så afvaskningen med rensevæske ikke ødelægger vokslaget.

Boring og propper

Boring og demontering af propper efter PAVAs skema (i enkelte bilmærker må der ikke bores huller; dette tages der selvfølgelig højde for) vi sprøjter døre og motorrum med pv213 lys

Hulrumsbehandling

Sprøjtning af hulrum, vanger og paneler med den specialudviklede rustbehandlingsolie PV213 lys, som har en unik indtrængnings- og vandfortræningsevne udover at den penetrerer sig selv ind i alle sprækker.

Undervognsbehandling

Undervogn og skærmkasser sprøjtes. Der behandles ikke over katalysator og udstødning.

Genmontering

Påmontering af bundplader og inderskærme, nye og oliebehandlede gummipropper sættes i de borede huller.

Rengøring

Bilens rengøres og vaskes i kalkfri vand hos.

Afhentning

Bilen afhentes. Vi udleverer samtidig med bilen – fotodokumentation på adskillelse af div. inderskærme, bundplader og hjulene. Der kan forekomme dryp de første dage efter behandlingen. Undgå så vidt muligt helt undervognsvask i vaskehal efter behandling.